Marktgroei van 20% in vergelijking met 2008

De omzet voor online consumentenbestedingen is in de eerste negen maanden van 2009 verder gegroeid naar een omzet van € 4,1 miljard. In vergelijking met dezelfde periode van 2008 is dit een stijging van 20%. Dit blijkt uit marktcijfers van Thuiswinkel.org.
 
Momenteel zijn er in Nederland 11 miljoen actieve internetters. Van deze groep heeft driekwart (77%) ooit een online aankoop gedaan. Ruim een kwart miljoen consumenten deed voor het eerst een online aankoop, een duidelijke daling vergeleken met voorgaande jaren. De groei van de markt moet nu meer komen uit een toename van het aantal aankopen per consument en het gemiddeld besteed bedrag per bestelling. Vergeleken met 2008 steeg het aantal aankopen naar 3,9 bestellingen per consument in de eerste negen maanden van 2009. Het gemiddeld besteed bedrag steeg in die periode met bijna 13% naar € 429.
  
Jaaromzet richting € 6 miljard
Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: “De thuiswinkelbranche blijft zich in deze moeilijke tijden positief onderscheiden. Veel branches en bedrijven zullen, zeker in dit economische klimaat, tekenen voor een gemiddelde groei van 20%. De verwachting is dat de omzet van de online thuiswinkelmarkt, mede dankzij het behoud van koopkracht, in de buurt van de € 6 miljard komt.”

Bron: Thuiswinkel.org

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van acties, nieuwe producten en het laatste nieuws.




alttext