Gisteren is bekend geworden dat tussen ongeveer 17.00 en 22.30 n derde van de iDEAL transacties niet slaagde. Webshoppende consumenten die hun order wilden betalen zagen de roll-out om hun bank te kiezen niet verschijnen, of kregen van de webshop de melding probeer het later nog eens.

Het iDEAL Notificatiesysteem heeft overigens storingsmeldingen uitgestuurd naar aangesloten web shops en payment service providers. Banken en hun IT-dienstverlener voor iDEAL Atos Origin hebben actie ondernomen, waardoor iDEAL dus rond half elf weer volledig beschikbaar was. Via Currence heeft Thuiswinkel.org gevraagd om de toedracht en maatregelen ter voorkoming in de toekomst van dit type storing. Ook is de vraag voorgelegd waarom de storing ruim 5 uur duurde, en of het iDEAL platform voldoende capaciteit heeft gezien het nog steeds groeiende aantal transacties. De drukke eindejaarsperiode is immers al begonnen!

Bron: Thuiswinkel waarborg.

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van acties, nieuwe producten en het laatste nieuws.




alttext